Corona en jouw huurauto reservering- alle antwoorden op een rij

Hoe gaat Sunny Cars om met de situatie rondom het coronavirus?

Flexibel, precies zoals je van ons gewend bent. Wijzigen bij Sunny Cars is altijd gratis. Dus heb je een huurauto gereserveerd en verandert er iets aan je reisplannen, dan kun je zorgeloos en kosteloos je reservering wijzigen.

Wat als ik vanwege het coronavirus niet in de gelegenheid ben om mijn huurauto op te halen?

Is het niet mogelijk om naar je bestemming te reizen en daar de huurauto op te halen, dan annuleren wij de boeking kosteloos voor je. 

Hoe kan ik wijzigen of annuleren?

Neem hiervoor telefonisch contact met ons op (0800 / 400 79) of stuur een e-mail naar reservation@sunnycars.be. Je kunt ook annuleren via My Sunny/My Booking. Let op! In dat geval worden de reguliere annuleringskosten berekend. Als je vervolgens een e-mail stuurt met je reserveringsnummer, zetten wij deze annuleringskosten op € 0,-. 

Heb je een huurauto via een reisbureau gereserveerd? Neem dan contact op met hen.

Let op: een kosteloze wijziging of annulering kunnen wij alleen als service aanbieden wanneer deze voordat de reservering ingaat bij ons is aangevraagd. Mochten wij voor die tijd geen wijziging of annulering ontvangen, dan blijft de reservering actief en verwacht de lokale wagenparkaanbieder gewoon dat je de huurauto ophaalt. Kom je de auto niet ophalen, dan wordt deze een zogenaamde ‘no show’, waarbij wij genoodzaakt zijn om de volledige huursom door te belasten. Wij worden namelijk ook doorbelast door de lokale wagenparkaanbieder.

Gaat je autohuurreservering pas over een tijdje in?

Dan adviseren wij om de reservering nog even te laten staan. We weten natuurlijk nog niet hoe de situatie zich verder gaat ontwikkelen. Annuleer je nu en wil je over een tijdje toch weer opnieuw reserveren, dan kan het zijn dat de prijzen zijn gestegen en dat er minder beschikbaarheid is. Dat zou zonde zijn. Sunny Cars is flexibel en over annuleren doen we niet moeilijk, ook niet vlak voor vertrek. Maak dus niet te overhaast een beslissing. Ga je naar een bestemming waar geen negatief reisadvies geldt, maar annuleer je wel liever je reservering? Ook dan doen wij dit kosteloos.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Zodra de boeking is geannuleerd, wordt het reeds betaalde bedrag teruggestort naar de (creditcard)rekening waarmee betaald is.

Wat gebeurt er met mijn kortingscode als mijn reservering is geannuleerd?

Heb je bij het reserveren van je huurauto een kortingscode gebruikt? Wees gerust: deze kortingscode vervalt niet! Je kortingscode blijft hetzelfde en wordt weer geactiveerd. Ook blijft de geldigheid hetzelfde, de vervaldatum zal niet worden verlengd. Je hoeft niets te doen om deze kortingscode terug te krijgen, dat gaat allemaal vanzelf. Je kunt je code gewoon weer gebruiken voor een nieuwe reservering.

Wat als ik vanwege het coronavirus niet in de gelegenheid ben om mijn huurauto in te leveren?

Rijd je in een huurauto van Sunny Cars en neemt de lokale overheid maatregelen waardoor je je vakantie moet afbreken of de bewegingsvrijheid wordt beperkt? In dat geval vragen we je om contact op te nemen met de lokale wagenparkaanbieder:

- Om er zeker van te zijn dat het verhuurkantoor waar je de auto inlevert geopend is

- Als je de huurauto liever inlevert bij een verhuurkantoor op een andere locatie

- Als er wegen zijn afgezet en je de huurauto daarom niet op de afgesproken plek kunt inleveren

- Als je de auto langer wilt of moet houden

Let op: lever de huurauto niet zonder toestemming in op een andere locatie in en rijd er niet mee naar een ander land. Hierdoor ontstaan extra kosten welke voor jouw eigen rekening zijn. In het ergste geval moet je hem zelfs alsnog zelf terugbrengen naar het land waar je hem gehuurd hebt.
Kun je de lokale wagenparkaanbieder niet bereiken en ben je wel in de gelegenheid om auto te rijden, lever de huurauto dan in op de parkeerplaats van de verhuurder en laat de autosleutels achter in de keybox.

Eerder inleveren mag natuurlijk altijd. Of er restitutie van de resterende huurdagen mogelijk is hangt af van de wagenparkaanbieder. Mail ons dit verzoek als je weer thuis bent, dan proberen we de kosten vergoed te krijgen.

Kom je er niet uit met de lokale wagenparkaanbieder? Dan kun je uiteraard ook altijd contact met ons opnemen, zodat we je van een passend advies kunnen voorzien.

Als ik nog wel in een huurauto van Sunny Cars stap, hoe weet ik dan zeker dat ik niet besmet wordt via de auto?

De huidige situatie in de wereld heeft iedereen op scherp gezet, zo ook alle partners waar wij mee samenwerken. Vóór en na ieder gebruik van de auto, wordt deze optimaal gereinigd én gedesinfecteerd. Je kunt dus gerust instappen!

Wat als ik nu een reservering maak en deze later toch moet annuleren?

Voor alle nieuwe reserveringen bieden we tot en met 30 april onze Flexservice gratis aan. Met deze service maken we het mogelijk om de huurauto tot 4 uur voor huuraanvang gratis te annuleren. Wanner je nu reserveert heb je dus wel de zekerheid van een huurauto, maar je kunt deze altijd nog annuleren als de plannen toch wijzigen.

Maken jullie gebruik van de corona-voucher van ANVR en SGR?

Voor reizigers (die een reis met SGR Garantie hebben geboekt), heeft SGR in samenwerking met ANVR de corona-voucher in het leven geroepen. Met deze voucher kun je als reiziger de geannuleerde reis op een later tijdstip opnieuw boeken en alsnog op vakantie te gaan. Wij maken geen gebruik van de corona-voucher, maar houden vast aan onze coulante werkwijze en wijzigen en annuleren de boekingen kosteloos. We zijn flexibel! 

 Deze pagina is voor het laatst geüpdatet op 16-03-2020 om 10:12 uur