Declaratie indienen

Je zit er niet op te wachten tijdens je vakantie, maar pech onderweg of schade aan de huurauto kan gebeuren! Maar één ding staat vast: jij hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken, want jij draait bij ons niet op voor de kosten, want je huurt all-in. Wat en hoe kun je bij ons declareren? Wij leggen het je uit.

Een declaratie indienen bij Sunny Cars

Ontstaat er tijdens jouw huurperiode schade aan de huurauto of raak je betrokken bij een ongeval? Dan kan het zijn dat de lokale wagenparkaanbieder een deel of de gehele waarborg inhoudt. Dit bedrag is in ieder geval nooit hoger dan het eigen risico. Gelukkig heb je bij Sunny Cars gehuurd en krijg je het ingehouden eigen risico van ons terug. Ook schade aan glas, banden, bodem of dak wordt door ons terugbetaald.

Wat kan ik bij Sunny Cars declareren?

  • Eigen risico voor schade en diefstal
  • Schade aan glas, banden, bodem, dak inclusief oliecarter en koppeling
  • Schade door verlies/beschadiging van sleutels en/of papieren
  • Schade aan de autoradio en/of het navigatiesysteem of het verlies hiervan als gevolg van een inbraak in het voertuig
  • Kosten voor berging of sleepkosten na een ongeval

Wanneer kan ik een declaratie indienen?

Grote kans dat je je declaratie meteen wilt indienen, om het bedrag zo snel mogelijk terug te krijgen. Maar heel eventjes geduld! Geniet nog even van je vakantie en de ongelimiteerde kilometers die je met de huurauto kunt maken. Nadat je thuis bent van je vakantie, kun je je declaratie insturen. Wij hebben namelijk een volledig dossier nodig, inclusief je eindfactuur en betaalbewijs. Vandaar dat je het pas na je vakantie in orde kunt maken. Met een volledig dossier kunnen wij plankgas aan de slag.

Hoe dien ik een declaratie in?

Declareren is bij ons hartstikke simpel, kijk maar:

  1. Het makkelijkste is declareren via de roze knop op je voucher of via My Booking, waar een deel van de informatie al voor je staat ingevuld. De sterretjes in dit formulier staan er in verband met jouw privacy
  2. Vul de ontbrekende informatie in
  3. Upload de benodigde documenten.

Als alle informatie compleet is en je declaratie aan de algemene voorwaarden voldoet, zorgen wij ervoor dat het bedrag zo snel mogelijk weer op je rekening staat. Uiteraard wel als jouw declaratie aan onze voorwaarden voldoet. Zo zijn er wel bepaalde regels en uitzonderingen.

Wat is er nodig om de declaratie te kunnen verwerken?

Om je schademelding goed en snel in behandeling te kunnen nemen, hebben wij een aantal documenten van je nodig:

  • Betaalbewijs, zoals een creditcardafschrift of bon
  • Factuur
  • Lokaal huurcontract
  • Formulier van de lokale wagenparkaanbieder, dat je krijgt bij het inleveren van de huurauto
  • Politierapport (indien beschikbaar)
  • Foto’s van de schade
  • Eindfactuur

Boetes zijn je eigen verantwoordelijkheid

Soms krijgen we weleens de vraag of klanten ook hun boetes mogen declareren. Dát zou mooi zijn! Maar het antwoord is: nee. De boetes zijn toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Houd je tijdens je vakantie dus goed aan de verkeersregels.

Navraag over de status van je declaratie

Uiteraard proberen wij jouw geld in de zesde versnelling over te maken. Om dit te realiseren is het fijn als jouw declaratie zo volledig mogelijk is. Als alles compleet is, dan maken wij het bedrag zo snel mogelijk over. Als we informatie of documenten missen, dan laten we je dit weten! Duurt de terugbetaling langer dan 30 dagen? Neem dan contact op met onze afdeling customer care via customercare@sunnycars.nl. Zij kunnen jouw dossier openen en zien wat de stand van zaken is.