Geen Waarborg service
Heb je geen creditcard of wil je ‘m vanwege je bestedingslimiet liever niet gebruiken? Met de Geen Waarborg service nemen wij het risico voor de borg volledig over en staan voor jou garant bij de lokale wagenparkaanbieder.
Het is algemeen bekend dat je bijna altijd een creditcard nodig hebt om de borg voor je huurauto te betalen. Maar wist je dat het ook echt de persoonlijke creditcard van de hoofdbestuurder moet zijn om ter plaatse de huurauto mee te krijgen? We leggen je uit hoe dat zit.
Een creditcard is vrijwel altijd verplicht om de waarborg voor de huurauto mee te voldoen. Let daarbij op de volgende punten, wanneer je dit niet geregeld hebt krijg je de huurauto echt niet mee:
Tip: Wil je de bestedingsruimte van je creditcard vrijhouden tijdens je vakantie? Kies dan voor een huurauto met een lage waarborg. Hier kun je op filteren onder ‘Waarborg’.
Dat kan! Een creditcard is normaal gesproken verplicht, maar niet iedereen heeft een creditcard en het zou natuurlijk jammer zijn als je dan geen auto kunt huren. Daarom bieden we bij Sunny Cars twee manieren om toch een auto te kunnen huren. Je vindt deze opties gemakkelijk door tijdens het boeken in het filtermenu onder 'populaire filters' te klikken op 'Huren zonder creditcard'.
Nee, je mag de waarborg niet voldoen met andermans creditcard. Dit kan alleen de hoofdbestuurder doen met een creditcard op zijn of haar naam. Met de creditcard op naam van de hoofdbestuurder heeft de lokale wagenparkaanbieder een extra garantie over de identiteit van de autohuurder. Je krijgt immers een object mee dat een behoorlijke waarde vertegenwoordigt. De waarborg is voor de lokale wagenparkaanbieder een garantie bij eventuele schade, diefstal, fraude of nalatigheid.
De huurauto online reserveren en aan ons betalen kan wél met een andere creditcard. Zolang de hoofdbestuurder bij het ophalen van de huurauto maar een creditcard op zijn/haar naam bij zich heeft!
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Een debitcard of prepaid creditcard wordt door de lokale wagenparkaanbieders niet geaccepteerd om de waarborg mee te voldoen. Dat komt omdat een debitcard of prepaid creditcard eerst opgeladen moet worden met een zelfgekozen bedrag. Vervolgens kun je met de kaart betalen tot dat bedrag. Rood staan kan niet. Bovendien is het niet mogelijk voor de lokale wagenparkaanbieder om de borg terug te storten op de debitcard.
Bij een creditcard is het wél mogelijk om rood te staan op de kaart. Ook kan de verhuurder zowel afschrijven als terugboeken op een creditcard. Een echte creditcard biedt de lokale wagenparkaanbieder dus veel meer gemak en zekerheid.
Een creditcard in je Wallet op je telefoon wordt niet geaccepteerd. Het is noodzakelijk dat je de creditcard van de hoofdbestuurder fysiek meeneemt. Zonder de creditcard krijg je de huurauto op locatie niet mee. Zorg er dus voor dat je de creditcard bij je hebt om problemen te voorkomen.
Kies je ervoor om je huurautoreservering met creditcard aan ons te betalen, dan belasten wij de huursom op je creditcard. Je kiest zelf het moment waarop je de betaling autoriseert. Indien je bij Sunny Cars met je creditcard betaald dan geven wij jouw creditcard gegevens niet door aan de lokale wagenparkaanbieder. Daarom dien je wel je creditcard mee te nemen bij het ophalen van je huurauto. Wanneer je ter plaatse de waarborg met je creditcard voldoet, dan wordt door de lokale wagenparkaanbieder ook de waarborg op de creditcard gereserveerd.
Verder kan de creditcard waar de borg mee betaald is ook gebruikt worden om andere kosten op door te belasten. We sommen een aantal mogelijke opties op.
Als er schade is aan de huurauto betaal je het schadebedrag ter plaatse. Mocht je schade hebben: geen paniek, het eigen risico betalen we terug. En ook glas-banden-bodem-dakschadedekking van de huurauto is inbegrepen. Meestal wordt een schade bij het inleveren van de huurauto vastgesteld en verrekend met de waarborg, maar soms word je pas achteraf op je creditcard doorbelast voor schades. Bewaar daarom na thuiskomst altijd alle belangrijke documenten, zoals je lokale huurcontract en eindafrekening. Tip: maak foto’s van de huurauto voordat je deze ophaalt en inlevert. Mocht je onterecht worden belast, dan heb je bewijs!
Wanneer je een adresaflevering, kinderzitje, GPS of een andere extra of accessoire reserveert dan betaal je de kosten ter plaatse aan de lokale wagenparkaanbieder. Vooraf weet je al precies wat dit kost, het bedrag staat op de voucher vermeld. De kosten voor de geboekte extra’s of accessoires worden soms met de waarborg verrekend of worden apart in rekening gebracht op je creditcard.
Miste er brandstof in de huurauto toen je deze inleverde? Dan word je door de lokale wagenparkaanbieder belast voor de ontbrekende brandstof plus servicekosten. Dit soort kosten wil je uiteraard voorkomen. Dankzij onze eerlijke tankregeling lever je de huurauto altijd in met dezelfde tankinhoud als waarmee je de auto ophaalde en voorkom je dus extra kosten. Tip: maak bij het ophalen en inleveren van je huurauto een foto van de tankstand of de inhoud van je tank op je digitale dashboard. Mocht je onterecht worden belast, dan heb je bewijs!
Oeps, op vakantie een boete gereden met je huurauto? Voor elke bekeuring brengt de lokale wagenparkaanbieder administratiekosten in rekening. In de huurvoorwaarden vind je de hoogte van deze kosten terug. Als eerst worden de administratiekosten afgeschreven, maar de daadwerkelijke boete ontvang je later. Het is een veel voorkomend misverstand dat je twee keer een rekening krijgt voor dezelfde boete.
Op sommige bestemmingen zit er een zogenaamd tolkastje in de huurauto. Je hoeft dan niet ter plaatse de tolweg te betalen, maar kunt gewoon doorrijden. Heel makkelijk! Maar deze tolkosten moeten natuurlijk wel betaald worden. Dit wordt na de huurperiode belast op je creditcard.
Check dus even goed de eindafrekening om te controleren waarvoor je bent belast. Is je nog niet duidelijk waarom je bent belast? Of heb je het gevoel dat je onterecht bent belast of dat er een verkeerd bedrag in rekening is gebracht? Ons customer care team helpt je graag op weg. Stuur een mailtje naar customercare@sunnycars.nl met daarin je reserveringsnummer en een kopie van de eindafrekening. Met al hun autohuurervaring zien zij vaak direct wat er aan de hand is.
Geen Waarborg service
Heb je geen creditcard of wil je ‘m vanwege je bestedingslimiet liever niet gebruiken? Met de Geen Waarborg service nemen wij het risico voor de borg volledig over en staan voor jou garant bij de lokale wagenparkaanbieder.
Waarborg
Bij het ophalen van je huurauto betaal je een waarborg als garantie voor de auto die je meekrijgt. De hoogte kan per huurauto, lokale wagenparkaanbieder of bestemming verschillen. Meestal is een creditcard verplicht.