Alles over betalen bij Sunny Cars
Vakantiebestemming uitgezocht, tickets geboekt, huurauto gereserveerd. Nu alleen nog je huurauto betalen! Maar hoe werkt dat eigenlijk bij Sunny Cars? Lees snel verder, wij leggen het uit!
Wanneer moet je de huurauto betalen?
Nadat de reservering door ons bevestigd is, heb je de keuze om direct te betalen of je ontvangt een betaalverzoek via de mail. Het is niet mogelijk om een aanbetaling te doen, je betaalt in één keer het hele bedrag. Let op: uiterlijk 14 dagen voor huuraanvang moet het bedrag bij ons binnen zijn. Nadat we je betaling hebben ontvangen, krijg je van ons de voucher. Dit is jouw bewijs om de huurauto mee op te halen. Je hoeft trouwens geen zorgen te maken wat er in de tussentijd met je huursom gebeurt, want wij zijn lid van het SGR!
Wijzigt er in de tussentijd iets aan je reservering, omdat je bijvoorbeeld voor een langere periode huurt of omdat je een huurauto uit een hogere categorie kiest? Je krijgt dan van ons een nieuwe factuur en de betaling werkt dan weer op dezelfde manier.
Betalen met Bancontact
Uiteraard kun je bij ons je reservering met Bancontact betalen. Wel zo makkelijk! Nadat je de reservering hebt gemaakt, ontvang je een mail met de factuur en een linkje naar ons betaalplatform. Hier zie je eerst een samenvatting van jouw reservering staan. Vanuit daar klik je door naar Bancontact en rond je je betaling af. Simpel en snel!
Heb je alsnog een creditcard nodig als je met Bancontact betaalt?
Om je reservering met Bancontact te betalen, heb je geen creditcard nodig. Máár let op! Want je hebt wél een creditcard nodig voor je autohuur. De lokale wagenparkaanbieder incasseert of reserveert bij het ophalen namelijk een waarborg op je creditcard. Deze creditcard moet altijd op naam van de hoofdbestuurder staan.
De enige uitzondering hierop is wanneer je hebt gekozen voor onze Geen Waarborg service. Dan heb je namelijk geen creditcard nodig voor je autohuur. Wij staan dan garant voor jou en jij hoeft ter plaatse geen waarborg te voldoen.
Betalen met creditcard
Je kunt je reservering bij ons betalen met je creditcard. Nadat je de reservering hebt gemaakt, ontvang je een mail met de factuur en een linkje naar ons betaalplatform. Hier zie je eerst een samenvatting van jouw reservering staan. Vervolgens klik je door naar een pagina waar je je creditcardgegevens invult. Vaak volgt er daarna nog een stap vanuit jouw creditcardmaatschappij, waar je de betaling moet bevestigen. Bijvoorbeeld met een code, app of vingerafdruk.
Het bedrag wordt trouwens pas op jouw creditcard geïncasseerd op het moment dat de reservering akkoord is. In de tussentijd staat het bedrag als reservering op je afschrift. Je hebt wel al toestemming gegeven, maar wij hebben nog niets geïnd.
Moet de creditcard waarmee je betaalt op naam van de hoofdbestuurder staan?
Nee, de creditcard waarmee jij de reservering aan ons betaalt hoeft niet op naam van de hoofdbestuurder te staan. Dit geldt alleen voor de creditcard waarmee de waarborg ter plaatse wordt voldaan, omdat de hoofdbestuurder verantwoordelijk is voor de huurauto. Maar het betalen van de reservering kun je in principe ook met de creditcard van bijvoorbeeld je partner doen. Zolang je bij het ophalen van de huurauto maar wel een creditcard op naam van de bestuurder meeneemt!
Moet je de waarborg voldoen met dezelfde creditcard als waarmee je hebt betaald?
Nee, je hoeft niet de waarborg te voldoen met de creditcard waarmee je hebt betaald. De betaling van de huurauto en het voldoen van de waarborg hebben niets met elkaar te maken. Jij betaalt de huurauto aan ons en wij regelen dit verder met de lokale partner. De waarborg voldoe jij bij de lokale wagenparkaanbieder.
Betalen per bankoverschrijving
Betalen per bankoverschrijving behoort tot de mogelijkheden, máár betalen via creditcard is wel een stuk gemakkelijker en bovenal veiliger! Daarom raden wij zeker aan om te kiezen voor een van deze twee betaalmogelijkheden in plaats van een bankoverschrijving.
Is het mogelijk de huurauto ter plaatse te betalen?
Het is niet mogelijk om de huurauto pas ter plaatse te betalen. Je huurt bij Sunny Cars en wij brengen jouw all-in autohuur onder bij één van onze lokale partners. Daarom ontvangen wij graag jouw betaling voordat je de huurauto ophaalt. Je ontvangt van ons je voucher nadat jij hebt betaald. De voucher is het bewijs waarmee je de huurauto ophaalt en zonder dit documentje krijg je de huurauto niet mee.
Lokale kosten betalen
De reservering betaal je vooraf aan ons, maar het kan wel voorkomen dat je ter plaatse nog iets moet betalen. Heb je bijvoorbeeld accessoires bijgeboekt, zoals een GPS of kinderzitje? Ga je een grensoverschrijding of one way maken? Deze kosten betaal je dan ter plaatse aan de lokale wagenparkaanbieder in de lokale valuta. Dit kun je pinnen of je betaalt het met je creditcard. Uiteraard zijn de kosten vooraf al duidelijk en kom je niet voor verrassingen te staan. Daar houden wij immers niet van!
Tip: check altijd even het lokale huurcontract dat je niet te veel betaalt voor iets dat je eigenlijk niet nodig hebt. Staat er iets op dat volgens jou niet klopt? Geef dit dan direct aan bij de baliemedewerker. En kom je er dan niet uit? Neem contact met ons op!
Hoe krijg je je geld terug als je de huurauto annuleert?
Annuleer je de huurauto, dan zorgen wij ervoor dat het bedrag in de zesde versnelling jouw kant op komt! De terugbetaling vindt plaats op dezelfde manier hoe jij hebt betaald. Uiteraard ontvang je daarna van ons een annuleringsfactuur. Hopelijk zien we je wel snel weer terug voor een nieuwe reservering? Daar worden we blij van.